Tillgänglighet hos Tre
Som mobiloperatör som säljer tjänster och produkter till konsumenter bl a online omfattas Tre av särskilda krav enligt lagen om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Vi arbetar aktivt för att våra tjänster ska vara tillgängliga för alla – oavsett funktionsförmåga.
Som ett led i att uppfylla lagkraven och säkerställa att våra tjänster är tillgängliga för så många som möjligt säkerställer vi följande:
- Tres mobilnät och abonnemang stödjer realtidstext (RTT). Observera att användning av RTT förutsätter RTT-kompatibel hårdvara.
- Vi arbetar utifrån relevanta standarder för att vår hemsida och Mitt3-appen ska vara uppfattningsbar, hanterbar, robust och begriplig. Du kan läsa vår tillgänglighetsredogörelse för tre.se och Mitt3-appen här
- Vår kundservice stödjer samtal genom Bildtelefoni, Texttelefoni och Teletal.
Vi säljer också s k terminalutrustning såsom mobiltelefoner och routrar och har därför i egenskap av distributör skyldighet att säkerställa att de enheter som omfattas av lagen åtföljs av rätt information och har CE-märkning som tar höjd för tillgänglighetskraven.
Vi har också tagit fram en kort och enkel beskrivning av våra abonnemang och hur det fungerar när du väljer att köpa en produkt på delbetalning från oss. Mer information om våra tjänster och produkter finns på vår hemsida.
Så fungerar våra tjänster
Här hittar du en lättläst version med hur våra tjänster fungerar.
Tillgänglighetsredogörelse
Här kan du läsa mer om hur vi jobbar med tillgänglighet på tre.se och Mitt3-appen.