
Customer Excellence Certificate
Customer Excellence är en metod för hur vi på Tre möter våra kunder som bygger på beteendevetenskap och kommunikation. Detta certifikat är ett bevis för att innehavaren behärskar metodiken och dess verktyg.
Uppvisade förmågor
Den som är certifierad i metodiken har fördjupad förståelse för människans drivkrafter och uppvisad förmåga att:
- Kommunicera medvetet för att skapa tillit
- Aktivt lyssna och tydliggöra kundens behov i dialogen
- Leda en dialog genom avancerad frågemetodik
- Driva olika typer av avslutsprocesser för att framgångsrikt stänga affärer med kunder
Kriterier för certifiering
Genomfört metodutbildningens fyra moduler:
- Att skapa tillit
- Att leda dialogen
- Att motivera till beslut
- Att jobba hållbart och framgångsrikt
- Hög beteendematchning mot metodiken
- Godkänd slutuppgift för att erhålla sin certifiering
Validering
För att validera äktheten av en certifiering, mejla till learning@tre.se

Customer Excellence Program på Tre
Customer Excellence Program är ett utbildningsprogram som Tre har skapat för att implementera Customer Excellence som kundmötesmetod. Programmet innehåller tre separata utbildningsprogram som bygger på olika kompetenser:
-
Metodutbildning för kundnära medarbetare som utvecklar kompetens att möta kunder enligt Customer Excellence-metodiken som bygger på beteendevetenskap och kommunikation
-
Ledarutbildning för chefer till kundnära medarbetare som bygger coachkompetens och förmåga att stötta beteendeförändring hos medarbetare
-
Trainerutbildning för att utveckla affärsnära trainers med hög kunskap inom Customer Excellence-metodiken och förmåga att facilitera grupprocesser och workshops för att skapa beteendeförändring