Gå till innehållet

Mitt3 - allt på ett ställe

Betala din faktura

Byt abonnemang

Köp till extra surf och tjänster

Mitt3

För iPhone

För iPhone

Logga in på Mitt3

Logga in med BankID

Vad kan jag göra på Mitt3?

Flytta nummer från annan operatör till Tre

Klicka här för att beställa en nummerflytt inne på Mitt3.

Bra att tänka på

  • Bindningstiden hos den tidigare operatören behöver vara avslutad
  • Alla fakturor kopplade till numret måste vara betalda
  • Numret får ej tillhöra en företagsserie
Är du förvaltare?

För att beställa en nummerflytt använder du denna.

Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.

Se bindningstid & Uppsägningstid på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer längst ned
  3. I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid

Beställ SIM-kort på Mitt3

Att beställa nytt SIM-kort till ditt abonnemang kostar inget extra.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang
  3. Klicka på Abonnemangsdetaljer
  4. Klicka på Beställ nytt SIM-kort

Simsalabim, nu har du beställt ett nytt SIM!

Har du inte tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via vår kundservice eller i någon av våra 3Butiker

Aktivera SIM-kort på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer längst ned
  3. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer (ett 19-siffrigt nummer som du hittar på baksidan av SIM-kortet)

Klart!

Är ditt SIM-kort spärrat? Då behöver du ringa in till oss för att öppna upp det igen.

Trevligt att du tänker på miljön och har kvar din gamla iPhone. BankID via Mitt3-appen för iOS fungerar bäst om du har en iPhone XS/XR eller senare med den senaste iOS-versionen. Mitt3 kan även nås via www.tre.se/mitt3 i din mobila webbläsare. Där fungerar BankID med äldre iPhone-modeller.

Om du behöver komma åt äldre fakturor av redovisningsskäl eller av ren nostalgi, så kan du hitta de 24 senaste fakturorna om du loggar in på Mitt3.

  1. Logga in på Mitt3, skrolla ned till Kostnader och klicka på Visa alla fakturor
  2. Här ser du alla dina fakturor, du kan även klicka på specifika om du vill se specifikationer
  3. Klicka fakturan du vill se och sedan Ladda ned fakturan som Pdf för att få fram specifikationen

PIN-kod

Det här kanske känns konstigt, men den snabbaste lösningen är faktiskt att slå fel kod tre gånger och sen ange PUK-kod. Därefter kan du välja en helt ny PIN-kod!

Är du en sån som sparar allt hittar du både PIN och PUK på baksidan av plastkortet som SIM-kortet satt i när du fick det.

PUK-kod finns på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på ditt abonnemang
  3. Här ser du din PUK-kod

Hur snabbt surfen tar slut beror helt på vad du gör, högupplösta videor och online-spel är exempel på riktiga surfbovar.

Se exempel på hur mycket surf som går åt

Köp mer surf på Mitt3

Vill du köpa mer surf den här månaden, eller byta till ett abonnemang med mer surf, kan du enkelt göra det på Mitt3

Hur byter jag abonnemang?

Vad du kan göra med ditt abonnemang beror på om du har bindningstid eller inte.

Utan bindningstid

Har du ingen bindningstid på abonnemanget kan du byta abonnemangsform upp och ner precis som du vill. Byter du till en lägre surfmängd tar det 30 dagar för ändringen att gå igenom.

Med bindningstid

Har du bindningstid kan du byta till en abonnemangsform med samma eller högre månadskostnad. Väljer du att byta abonnemang går det inte att byta tillbaka.

Gör så här för att byta abonnemang:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang
  3. Klicka på Abonnemangsdetaljer
  4. Klicka på Byt abonnemang
  5. Högst upp ser du vilket abonnemang du har idag, och de abonnemangen du kan byta till. Kör i vind!
  6. När du läst igenom de ändringar som kommer, så klickar du på "Byt till xxx" för att göra klart bytet
En hand håller i en mobil mot en orange bakgrund.

Guider och snabba svar

Här hittar du guider och snabba svar på vanliga frågor.

Till support