Mitt3 - allt på ett ställe
Betala din faktura
Byt abonnemang
Köp till extra surf och tjänster
Vad kan jag göra på Mitt3?
Hur byter/flyttar jag mitt nummer?
Flytta nummer från annan operatör till Tre
Klicka här för att beställa en nummerflytt inne på Mitt3.
Bra att tänka på
- Bindningstiden hos den tidigare operatören behöver vara avslutad
- Alla fakturor kopplade till numret måste vara betalda
- Numret får ej tillhöra en företagsserie
Är du förvaltare?
För att beställa en nummerflytt använder du denna.
Vad har jag för bindningstid?
Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.
Se bindningstid & Uppsägningstid på Mitt3
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer längst ned
- I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid
Hur aktiverar/beställer jag SIM-kort?
Beställ SIM-kort på Mitt3
Att beställa nytt SIM-kort till ditt abonnemang kostar inget extra.
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang
- Klicka på Abonnemangsdetaljer
- Klicka på Beställ nytt SIM-kort
Simsalabim, nu har du beställt ett nytt SIM!
Har du inte tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via vår kundservice eller i någon av våra 3Butiker
Aktivera SIM-kort på Mitt3
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer längst ned
- Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer (ett 19-siffrigt nummer som du hittar på baksidan av SIM-kortet)
Klart!
Vad gör jag om mitt SIM-kort är spärrat?
Är ditt SIM-kort spärrat? Då behöver du ringa in till oss för att öppna upp det igen.
Fungerar det att logga in via BankID för min gamla iPhone-modell?
Trevligt att du tänker på miljön och har kvar din gamla iPhone. BankID via Mitt3-appen för iOS fungerar bäst om du har en iPhone XS/XR eller senare med den senaste iOS-versionen. Mitt3 kan även nås via www.tre.se/mitt3 i din mobila webbläsare. Där fungerar BankID med äldre iPhone-modeller.