Nytt pris på mobilabonnemang
Från 11 april ändras priset på våra mobilabonnemang för dig som inte har bindningstid. Har du bindningstid ändras priset när bindningstiden har gått ut. I övrigt funkar det precis som vanligt.
Då ändras ditt pris
-
Mobilabonnemang utan bindningstid får nytt pris från april 2025. Det nya priset kommer synas på fakturan som kommer månaden efter ändringen
-
Mobilabonnemang med bindningstid får nytt pris när bindningstiden har gått ut och ändringen syns på nästkommande månads faktura. Fram tills dess behåller du det tidigare priset
-
Mobilabonnemang köpta efter 27 februari 2025 får det nya priset direkt
Därför ändras priset
Vi på Tre gör vårt bästa för att kunna fortsätta erbjuda dig konkurrenskraftiga priser och en bra nätupplevelse.. På grund av ett förändrat världsläge med ökade omkostnader behöver vi justera priset på våra mobilabonnemang.
Titta på fakturan
På grund av att ändringen sker i mitten av april kommer du få två rader på maj månads faktura, en för dagarna med det gamla priset och en för dagarna med det nya. På fakturans detaljspecifikation kan du se exakt vilka datum som har debiterats med respektive pris.
Frågor och svar
Var ser jag min bindningstid?
Bindningstiden hittar du på Mitt3. Klicka på det abonnemang som du vill se bindningstiden på.
Hur visas prisändringen på fakturan?
På grund av att ändringen sker mitt i april kommer du få två rader på maj månads faktura, en för dagarna med det gamla priset och en för dagarna med det nya. På fakturans detaljspecifikation kan du se exakt vilka datum som har debiterats med respektive pris.
Så funkar fakturan och därför kan den bli högre än väntat
Så här ser fakturan ut
När behöver Tre informera om ändringar i mitt avtal?
Vi behöver informera om avtalsändringen minst en månad innan den träder i kraft. Har du ingen bindningstid på ditt mobilabonnemang ändras priset under april 2025, har du bindningstid ändras det när bindningstiden har gått ut.
Kan jag ändra eller säga upp mitt abonnemang?
Har du ingen bindningstid kan du när som helst säga upp ditt abonnemang om du vill. Ring oss på 073-530 06 16 så hjälper vi dig.
Jag har sagt upp mitt abonnemang, varför får jag den här informationen?
Vi behöver informera alla kunder som berörs av ändringen, har du redan sagt upp ditt abonnemang kan du bortse från informationen.
Vi svarar på dina frågor
Har du frågor om prisändringen på mobilabonnemang? Ring oss på så hjälper vi dig!
Öppet mån-fre: 9-18