Tre utsedd till Årets mobilraket på Telekomgalan
Tre utsågs till Årets mobilraket på Telekomgalan som hölls i Stockholm. Priset går till Tre för att under 2021 ha förbättrat NPS-resultatet, som mäter kundnöjdhet, mest av alla mobiloperatörer. Priset delas varje år ut av Telekomnyheterna och baseras på en oberoende undersökningen som genomförs av Nordic Bench.
Publicerad 2023-11-08
— Det här priset tillhör Tres medarbetare och kunder. Vi har jobbat hårt för att leverera det kunderna verkligen efterfrågar och har sedan vi startade för 19 år sedan varit en utmanare på telekommarknaden. Vi kommer att fortsätta att utveckla våra tjänster i takt med att våra kunders behov förändras, säger Rune Pedersen, CCO över konsumentmarknaden på Tre Sverige.
Tre har under de senaste åren ökat kraftigt i flertalet undersökningar inom kundnöjdhet, både i interna mätningar och externa som till exempel Svenskt Kvalitetsindex som kom i höstas. Årets Mobilraket är ytterligare ett bevis på att Tre nu är ledande inom kundnöjdhet. Det är ett resultat av ett omfattande och grundligt förändringsarbete de senaste åren där Tre vänder på varje sten för att förbättra kundupplevelsen, alltifrån säljtillfället, support och tillgänglighet i kundservice och upplevelse av Tres nät och tjänster.
Juryns motivering till Tre som vinnare löd: Efter att ha förbättrat sitt resultat mest av alla mobiloperatörer vid Telekomnyheterna och Nordic Bench årliga NPS-mätning av den svenska telekommarknaden.
Även kommersiellt har det lönat sig då Tre under 2021 gick Tre från en fjärde till en tredjeplats på konsumentmarknaden. Som ett resultat av kundundersökningar där kunderna önskade ökad flexibilitet, lanserade Tre under januari 2021 sitt nya abonnemang 3Flexibel. Abonnemanget där kunder har större flexibilitet och frihet har tagits emot väl av kunderna och är en del av Tres goda resultat under 2021. Familjeerbjudandet 3Samla har också bidragit starkt till både försäljning och kundnöjdhet.
På företagssidan har Tre under det senaste året fokuserat på kundupplevelsen i hela organisationen och försäljning med kvalitet. Det i kombination med personaliserad kommunikation har visat på goda resultat och man har lyckats kombinera ökat tillväxt med ökad kundnöjdhet.