Support
Här får du svar på tekniska frågor, nummerflytt, fakturor, abonnemang och mycket mer.
Beställning ej i lager
Om din beställning visas som "Ej i lager" i Mitt3, har vi inte fått mobilen från leverantören ännu. Statusen uppdateras när den skickas, och kundservice har ingen mer information än vad som står i Mitt3.
Få svar direkt
Hur flyttar jag mitt nummer till Tre?
Flytta nummer från annan operatör till Tre
Klicka här för att beställa en nummerflytt inne på Mitt3.
Bra att tänka på
- Bindningstiden hos den tidigare operatören behöver vara avslutad
- Alla fakturor kopplade till numret måste vara betalda
- Numret får ej tillhöra en företagsserie
Är du förvaltare?
För att beställa en nummerflytt använder du denna.
PIN/PUK-kod, var hittar jag dem?
PUK-kod
Du kan få din PUK-kod supersnabbt genom att chatta med vår chattbot Trelin. Klicka på den orangea bubblan här till höger om din skärm! Alternativt kan du hitta den direkt på Mitt3:
- Logga in på Mitt3
- Välj ditt abonnemang och klicka på Abonnemangsdetaljer
- Skrolla ner till Uppgifter så ser du din PUK-kod
PIN-kod
Det här kanske känns konstigt, men den snabbaste lösningen är faktiskt att slå fel kod tre gånger och sen ange PUK-kod. Därefter kan du välja en helt ny PIN-kod!
Är du en sån som sparar allt hittar du både PIN och PUK på baksidan av plastkortet som SIM-kortet satt i när du fick det.
Var är min beställning?
Vad kul att du har gjort en beställning, vi förstår att du vill att det ska gå fort! Vill du spåra din beställning kan du enkelt göra det här på Mitt3.
Byta abonnemang, hur gör jag?
Utan bindningstid
Har du ingen bindningstid på abonnemanget kan du byta abonnemangsform upp och ner precis som du vill. Byter du till en lägre surf tar ändringen 30 dagar.
Med bindningstid
Har du bindningstid kan du byta till en abonnemangsform med samma eller högre månadskostnad. Väljer du att byta abonnemang går det inte att byta tillbaka.
Gör så här för att byta abonnemang:
- Logga in på Mitt3 och välj ditt abonnemang som du vill ändra
- Klicka på Byta abonnemang
- Välj ett abonnemang i listan, jämför och bekräfta genom att trycka på Byt till
Vad har jag för bindningstid?
Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.
Se bindningstid på Mitt3
- Logga in på Mitt3
- Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
- I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid
Uppsägningstid
Som privatkund har du en till tre månaders uppsägningstid från den dag du avslutar abonnemanget. Vill du avsluta ditt abonnemang? Läs mer här.
Hitta svaret i 3Community
Välj en kategori och och ta hjälp av våra guider och artiklar.