Gå till innehållet

Support

Här får du svar på tekniska frågor, nummerflytt, fakturor, abonnemang och mycket mer.

Få svar direkt

Flytta nummer från annan operatör till Tre

Klicka här för att beställa en nummerflytt inne på Mitt3.

Bra att tänka på

  • Bindningstiden hos den tidigare operatören behöver vara avslutad
  • Alla fakturor kopplade till numret måste vara betalda
  • Numret får ej tillhöra en företagsserie
Är du förvaltare?

För att beställa en nummerflytt använder du denna.

PUK-kod

Du kan få din PUK-kod supersnabbt genom att chatta med vår chattbot Trelin. Klicka på den orangea bubblan här till höger om din skärm! Alternativt kan du hitta den direkt på Mitt3:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj ditt abonnemang och klicka på Abonnemangsdetaljer
  3. Skrolla ner till Uppgifter så ser du din PUK-kod

PIN-kod

Det här kanske känns konstigt, men den snabbaste lösningen är faktiskt att slå fel kod tre gånger och sen ange PUK-kod. Därefter kan du välja en helt ny PIN-kod!

Är du en sån som sparar allt hittar du både PIN och PUK på baksidan av plastkortet som SIM-kortet satt i när du fick det.

Vad kul att du har gjort en beställning, vi förstår att du vill att det ska gå fort! Vill du spåra din beställning kan du enkelt göra det här på Mitt3.

Utan bindningstid

Har du ingen bindningstid på abonnemanget kan du byta abonnemangsform upp och ner precis som du vill. Byter du till en lägre surf tar ändringen 30 dagar.

Med bindningstid

Har du bindningstid kan du byta till en abonnemangsform med samma eller högre månadskostnad. Väljer du att byta abonnemang går det inte att byta tillbaka.

Gör så här för att byta abonnemang:
  1. Logga in på Mitt3 och välj ditt abonnemang som du vill ändra
  2. Klicka på Byta abonnemang
  3. Välj ett abonnemang i listan, jämför och bekräfta genom att trycka på Byt till

Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.

Se bindningstid på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
  3. I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid

Uppsägningstid

Som privatkund har du en till tre månaders uppsägningstid från den dag du avslutar abonnemanget. Vill du avsluta ditt abonnemang? Läs mer här.

Barn ligger upp och ner i soffan medan han leker med mobilen.

Hjälp dygnet runt

Vår digitala kollega Trelin kan hjälpa dig med massa olika saker och det bästa av allt - dygnet runt!

  • Din faktura
  • Ditt abonnemang
  • Din PUK-kod och mycket mer

Hitta svaret i 3Community

Välj en kategori och och ta hjälp av våra guider och artiklar.

Faktura

När, var och hur du betalar

Abonnemang

Allt från bindningstid till avslut

Teknisk support

Allt från felsökning till reparation

Utland

Tips inför utlandsresan

SIM-kort

Beställ, aktivera eller hitta PIN/PUK

Nummerflytt

Hur du flyttar och ändrar ditt nummer
mobilguider

Guider och inställningar

  • Aktivera dataroaming
  • Fabriksåterställning
  • Hjälp för att komma igång
Till guiderna
Kvinna med brunt hår sitter i utomhus i träningskläder på sin rosa yogamatta och stretchar. I bakgrunden syns gröna växter och en katt.

Lös det snabbt på Mitt3

  • Se hur mycket surf du har kvar
  • Se din bindningstid
  • Skaffa autogiro
En orange kasse med Tre loggan och vita handtag ges över från en säljare till en ny kund.

Få hjälp i våra butiker

  • Få hjälp med din nya mobil
  • Montera skärmskydd utan luftbubblor
  • Guida dig till rätt prylar

Genvägar

Driftinformation

Pågående driftstörningar och planerade arbeten

Köpinformation

Här hittar du våra villkor och blanketter samlat

Priser och villkor

Här hittar du våra prislistor och allmäna villkor

Blanketter

Allt från fullmakt- till nummerflyttsblanketter

Hittar du inget svar?