Gå till innehållet

Support

Här får du svar på tekniska frågor, nummerflytt, fakturor, abonnemang och mycket mer.

Få svar direkt

Flytta nummer från annan operatör till Tre

Klicka här för att beställa en nummerflytt inne på Mitt3.

Bra att tänka på

  • Bindningstiden hos den tidigare operatören behöver vara avslutad
  • Alla fakturor kopplade till numret måste vara betalda
  • Numret får ej tillhöra en företagsserie
Är du förvaltare?

För att beställa en nummerflytt använder du denna.

PUK-kod

Du kan få din PUK-kod supersnabbt genom att chatta med vår chattbot Trelin. Klicka på den orangea bubblan här till höger om din skärm! Alternativt kan du hitta den direkt på Mitt3:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj ditt abonnemang och klicka på Abonnemangsdetaljer
  3. Skrolla ner till Uppgifter så ser du din PUK-kod

PIN-kod

Det här kanske känns konstigt, men den snabbaste lösningen är faktiskt att slå fel kod tre gånger och sen ange PUK-kod. Därefter kan du välja en helt ny PIN-kod!

Är du en sån som sparar allt hittar du både PIN och PUK på baksidan av plastkortet som SIM-kortet satt i när du fick det.

Vad kul att du har gjort en beställning, vi förstår att du vill att det ska gå fort! Vill du spåra din beställning kan du enkelt göra det här på Mitt3.

Utan bindningstid

Har du ingen bindningstid på abonnemanget kan du byta abonnemangsform upp och ner precis som du vill. Byter du till en lägre surf tar ändringen 30 dagar.

Med bindningstid

Har du bindningstid kan du byta till en abonnemangsform med samma eller högre månadskostnad. Väljer du att byta abonnemang går det inte att byta tillbaka.

Gör så här för att byta abonnemang:
  1. Logga in på Mitt3 och välj ditt abonnemang som du vill ändra
  2. Klicka på Byta abonnemang
  3. Välj ett abonnemang i listan, jämför och bekräfta genom att trycka på Byt till

Vårt mobilabonnemang 3Flexibel har ingen bindningstid, har du ett äldre abonnemang eller bredband hittar du din bindningstid på Mitt3.

Se bindningstid på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
  3. I rutan Uppgifter hittar du bindningstid och uppsägningstid

Uppsägningstid

Som privatkund har du en till tre månaders uppsägningstid från den dag du avslutar abonnemanget. Vill du avsluta ditt abonnemang? Läs mer här.

Är ditt SIM-kort spärrat? Då behöver du ringa in till oss för att öppna upp det igen.

Beställ SIM-kort på Mitt3

Att beställa nytt SIM till ditt abonnemang kostar inget extra.

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang
  3. Klicka på Abonnemangsdetaljer
  4. Klicka på Beställ nytt SIM-kort

Simsalabim, nu har du beställt ett nytt SIM!

Har du inte tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via vår kundservice eller i någon av våra 3Butiker

Aktivera SIM-kort på Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj abonnemang och gå vidare till Abonnemangsdetaljer
  3. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer (ett 19-siffrigt nummer som du hittar på baksidan av SIM-kortet)

Klart!

Inom EU

Du använder ditt abonnemang precis som vanligt när du befinner dig inom EU/EES. Har du 3Världen så kan du använda ditt abonnemang i 80 länder!

Vad är 3Världen?

Väljer du ett abonnemang med 15GB surf eller mer, så ingår vår tillägstjänst 3Världen.

Med 3Världen så använder du ditt abonnemang precis som hemma i Sverige utan extra kostnad i 30 dagar när du befinner dig i USA, Thailand, Turkiet eller något annat av de 80 länder som ingår i 3Världen. Se vilka länder som ingår här.

Läs mer om alla våra abonnemang vi har idag här.

Du kan enkelt och kostnadsfritt överlåta på Mitt3, både du och den nya ägaren signerar med BankID. Läs mer om överlåtelser

Psst... Det enklaste sättet att ansöka om autogiro är via din internetbank. Du behöver bara ditt kundnummer som du hittar på mitt3 eller på din faktura.

Skaffa autogiro via internetbanken

  1. Logga in på din internetbank
  2. Sök på Hi3G för att hitta Tre
  3. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

Skaffa autogiro via Mitt3

  1. Logga in på Mitt3
  2. Välj Inställningar
  3. Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
  4. Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering

(Har du Swedbank är det viktigt att du endast anger de 4 första siffrorna i clearingnumret, och placerar den femte siffran först i kontonumret) 5. Slutför autogiroanmälan med BankID

Har min ansökan gått igenom?

Du får ett sms när ansökan har godkänts. Får du inget sms kan du se hur det går med din ansökan på Mitt3.

Går det inte igenom?

Bra att veta, är att det endast är du som kund, fullmaktsinnehavare eller förvaltare (ej god man) som kan ansöka om autogiro via Mitt3. Bankkontot och abonnemanget behöver även vara registrerat på samma personnummer.

Hur snabbt surfen tar slut beror helt på vad du gör, högupplösta videor och online-spel är exempel på riktiga surfbovar.

Se exempel på hur mycket surf som går åt

Köp mer surf på Mitt3

Vill du köpa mer surf den här månaden, eller byta till ett abonnemang med mer surf, kan du enkelt göra det på Mitt3

Barn ligger upp och ner i soffan medan han leker med mobilen.

Hjälp dygnet runt

Vår digitala kollega Trelin kan hjälpa dig med massa olika saker och det bästa av allt - dygnet runt!

  • Din faktura
  • Ditt abonnemang
  • Din PUK-kod och mycket mer

Hitta svaret i 3Community

Välj en kategori och och ta hjälp av våra guider och artiklar.

Faktura

När, var och hur du betalar

Abonnemang

Allt från bindningstid till avslut

Teknisk support

Allt från felsökning till reparation

Utland

Tips inför utlandsresan

SIM-kort

Beställ, aktivera eller hitta PIN/PUK

Nummerflytt

Hur du flyttar och ändrar ditt nummer
mobilguider

Guider och inställningar

  • Aktivera dataroaming
  • Fabriksåterställning
  • Hjälp för att komma igång
Till guiderna
Kvinna med brunt hår sitter i utomhus i träningskläder på sin rosa yogamatta och stretchar. I bakgrunden syns gröna växter och en katt.

Lös det snabbt på Mitt3

  • Se hur mycket surf du har kvar
  • Se din bindningstid
  • Skaffa autogiro
En orange kasse med Tre loggan och vita handtag ges över från en säljare till en ny kund.

Få hjälp i våra butiker

  • Få hjälp med din nya mobil
  • Montera skärmskydd utan luftbubblor
  • Guida dig till rätt prylar

Genvägar

Driftinformation

Pågående driftstörningar och planerade arbeten

Köpinformation

Här hittar du våra villkor och blanketter samlat

Priser och villkor

Här hittar du våra prislistor och allmäna villkor

Blanketter

Allt från fullmakt- till nummerflyttsblanketter

Hittar du inget svar?