Garanti och försäkring - Företag
Få svar direkt
Min produkt är trasig, hur gör jag?
Om din mobil gått sönder så kan vi hjälpa dig, skicka in den för lagning till vår servicepartner. Om du har en router som gått sönder behöver du skicka in den till vår Kundservice så får du en lånerouter under tiden.
Logga in på Mitt3 eller titta på din faktura för att se vilken försäkring just du har.
Har du 3Trygg via bolttech gör du så här:
- Anmäl olyckan på bolttech hemsida
- Följ instruktionerna på hemsidan
Har du 3Trygg via AmTrust gör du så här:
- Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
- Följ instruktionerna på hemsidan
Har du 3Försäkring Express via SquareTrade gör du så här:
- Anmäl olyckan på SquareTrades hemsida
- Följ instruktionerna och välj åtgärd som passar dig bäst
Har du 3Trygg eller 3Försäkring via AmTrust gör du så här:
- Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
- Följs instruktionerna
Har du ingen försäkring?
Lämna in din produkt för reparation direkt i din närmsta 3Butik. Om du inte har nära till en 3Butik kan du kontakta vår kundservice och få ett emballage hemskickat så att du kan skicka din produkt direkt till vår servicepartner.
Att reparera en mobil kan ta upp till 14 dagar.
Här hittar du din närmsta 3Butik
Vi lagar din iPhone på plats i utvalda butiker.
Vår auktoriserade Apple-verkstad finns i utvalda butiker för att laga din iPhone. Utöver skärm- och batteribyten kan våra tekniker hjälpa dig med andra enklare reparationer så som hemknapp, kamera, högtalare, etc. Passar dig som saknar försäkring, garanti eller vill laga mobilen snabbt.
Laga din iPhone i någon av dessa butiker:
Stockholm – Kungsgatan 37 (Obs! för närvarande ej tillgängligt) Täby – Täby Torg 4 Göteborg – Kungsgatan 20
Tekniker finns på plats vardagar: 10.00 – 19.00
Har jag någon garanti kvar?
Alla produkter täcks av tillverkarens garanti. Garantitiden ser olika ut beroende på tillverkare. Du hittar mer specifik information om vad garantin täcker i produktens manual.
Om du vill utnyttja garantin kan vi skicka produkten till vår servicepartner för reparation, gör så här:
- Besök din närmsta 3Butik. Ta med din produkt och en giltig legitimation så hjälper vi dig
- Kontakta kundservice för hjälp med en reparationsorder via post.
Jag har ingen garanti kvar, hur gör jag?
Du kan få hjälp med reparation direkt i våra 3Butiker eller genom att kontakta kundservice. Produkten skickas till vår servicepartner. Kostnad för reparation tillkommer.
Mitt bredband fungerar inte, vad gör jag?
-
Börja med att starta om din router/modem. Det löser de flesta problem som kan upplevas med mobilt bredband.
-
Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område.
Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community
Min mobil fungerar inte, vad gör jag?
-
Det är alltid bra att starta om mobilen. Det löser många problem som kan upplevas med mobiler.
-
Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område.
Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community
Min surfplatta fungerar inte, vad gör jag?
Först och främst är det alltid bra att starta om surfplattan. Det löser många problem som kan upplevas med surfplattor.
Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område.
Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community
Kan jag försäkra min mobil hos er?
Ja, du kan försäkra din nya mobil hos oss direkt vid köptillfället eller ta med dig din nya mobil/surfplatta till en 3Butik inom 45 dagar från köp och visa upp att produkten inte är skadad (efterregistrering).
Produkten ska vara köpt hos Tre Sverige och du behöver ha ett aktivt abonnemang hos Tre för att teckna försäkringen.
Jag har försäkring från Tre, hur gör jag när olyckan varit framme?
Hos oss kan du ha en av tre försäkringar; 3Försäkring, 3Försäkring Express eller 3Trygg. Du ser vilken försäkring du har på din faktura, ditt avtal eller om du loggar in på Mitt3 och går till Abonnemang > Välj ditt abonnemang > Hantera dina tjänster
3Försäkring Express via SquareTrade
För dig som har 3Försäkring Express erbjuder vi snabbreparation eller ersättning av din produkt redan nästa arbetsdag.
Till skadeanmälan hos SquareTrade
3Trygg via AmTrust
3Trygg är en försäkring för mobiler, surfplattor och routrar som täcker stöld, förlust och skada i hela världen. Om du befinner dig inom EU/EES får du en ersättningsenhet redan nästkommande arbetsdag efter att din anmälan har gått igenom.
3Försäkring via AmTrust
Du som tecknat 3Försäkring före den 25 juli 2019 får en allriskförsäkring som kompletterar den garanti och hemförsäkring du eventuellt har.
Min mobil är borttappad eller stulen, hur gör jag?
Spärra abonnemanget direkt dygnet runt genom att ringa 0735 300 400. Vi rekommenderar även att du spärrar mobilens IMEI-nummer genom att kontakta kundservice på 0771 735 311 eller besök din närmsta 3Butik.
Utsatt för bedrägeri, vad gör jag?
Om du misstänker att du har blivit utsatt för bedrägeri behöver du först kontakta polisen och göra en anmälan. Kontakta sedan sedan Företags Kundservice.
Reparation, vad kostar det?
En reparation kostar om det som ska åtgärdas inte täcks av försäkringen, tillverkarens garanti eller om garantin har löpt ut.
Om du vill veta vad reparationen kommer att kosta kan du fråga kundservice eller butikspersonalen i samband med att du lämnar in produkten. Observera att det inte går att bekräfta en reparationskostnad innan produkten har undersökts av vår servicepartner.
Om du inte vill genomföra reparationen efter att produkten har undersökts av vår verkstad eller om reparation inte är möjligt tas det ut en undersökningsavgift på 350 kr.
Kontakta vår kundservice eller besök oss i en av våra butiker
Spärra abonnemang, hur gör jag?
Ring 0735 300 400 för att spärra ditt abonnemang direkt. Öppet dygnet runt.
Vad är statusen på min reparation?
För att kolla din reparationsstatus kan du enkelt göra det här på vår servicepartners hemsida (Ceva/Ingram). Se din reparationsstatus
Du loggar in med ditt ordernummer och ditt postnummer. Ordernumret finner du på din reparationsbekräftelse.