Garanti och försäkring
Få svar direkt
Min produkt är trasig, hur gör jag?
Om din mobil gått sönder så kan vi hjälpa dig, skicka in den för lagning till vår servicepartner. Om du har en router som gått sönder behöver du skicka in den till vår Kundservice så får du en lånerouter under tiden.
Logga in på Mitt3 eller titta på din faktura för att se vilken försäkring just du har.
Har du 3Trygg via bolttech gör du så här:
- Anmäl olyckan på bolttech hemsida
- Följ instruktionerna på hemsidan
Har du 3Trygg via AmTrust gör du så här:
- Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
- Följ instruktionerna på hemsidan
Har du 3Försäkring Express via SquareTrade gör du så här:
- Anmäl olyckan på SquareTrades hemsida
- Följ instruktionerna och välj åtgärd som passar dig bäst
Har du 3Trygg eller 3Försäkring via AmTrust gör du så här:
- Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
- Följs instruktionerna
Har du ingen försäkring?
Lämna in din produkt för reparation direkt i din närmsta 3Butik. Om du inte har nära till en 3Butik kan du kontakta vår kundservice och få ett emballage hemskickat så att du kan skicka din produkt direkt till vår servicepartner.
Att reparera en mobil kan ta upp till 14 dagar.
Här hittar du din närmsta 3Butik
Vi lagar din iPhone på plats i utvalda butiker.
Vår auktoriserade Apple-verkstad finns i utvalda butiker för att laga din iPhone. Utöver skärm- och batteribyten kan våra tekniker hjälpa dig med andra enklare reparationer så som hemknapp, kamera, högtalare, etc. Passar dig som saknar försäkring, garanti eller vill laga mobilen snabbt.
Laga din iPhone i någon av dessa butiker:
Stockholm – Kungsgatan 37 (Obs! för närvarande ej tillgängligt) Täby – Täby Torg 4 Göteborg – Kungsgatan 20
Tekniker finns på plats vardagar: 10.00 – 19.00
Har jag någon garanti kvar?
Alla produkter täcks av tillverkarens garanti. Garantitiden ser olika ut beroende på tillverkare. Du hittar mer specifik information om vad garantin täcker i produktens manual.
Om du vill utnyttja garantin kan vi skicka produkten till vår servicepartner för reparation, gör så här:
- Besök din närmsta 3Butik. Ta med din produkt och en giltig legitimation så hjälper vi dig
- Kontakta kundservice för hjälp med en reparationsorder via post.
Jag har ingen garanti kvar, hur gör jag?
Du kan få hjälp med reparation direkt i våra 3Butiker eller genom att kontakta kundservice. Produkten skickas till vår servicepartner. Kostnad för reparation tillkommer.
Mitt bredband fungerar inte, vad gör jag?
-
Börja med att starta om din router/modem. Det löser de flesta problem som kan upplevas med mobilt bredband.
-
Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område.
Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community
Min mobil fungerar inte, vad gör jag?
-
Det är alltid bra att starta om mobilen. Det löser många problem som kan upplevas med mobiler.
-
Se över om det är en pågående driftstörning i ditt område.
Tips! I vårt 3Community hittar du guider, lösningar samt råd från andra kunder som haft liknande problem. Om du inte hittar en lösning, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång. Till forumet 3Community