Mobil växel för företag
Vi skräddarsyr 3Växel för att passa perfekt till ditt företag, stort som litet.
Gör som 10 000 andra företag, använd 3Växel
Inga missade samtal, inga missade affärer
Flexibla funktioner för både små och stora företag
Flexibel växel - anpassa efter dina behov
Hos oss får du en växellösning som är helt flexibel. Välj mellan olika paket och tillval för att skapa en lösning som passar just dina behov.
Växelpaket Start – Från 59 kr/mån (inkl en användare)
Passar företag som endast behöver ett fastnummer som kunderna ringer. Sen kan flera hjälpas åt att svara i svarsgruppen (1 st) och ta emot samtal.
Växelpaket Max – Från 299 kr/mån (exkl användare)
För företag som behöver flera svarsgrupper dit kunderna ringer. Knappval ingår så att kunden själv kan välja önskad avdelning.
Vanliga frågor om 3Växel
Vad är en mobil växel och hur fungerar den?
3Växel är en mobil växel och en så kallad ”molnväxel”. Det innebär att den finns i Tres nät och att du kan jobba helt mobilt i växeln i Tres nät i Sverige och Danmark. Du kan t.ex. vara med i svarsgrupper och koppla över samtal till kollegor. Med 3Växel Softphone i datorn och en Internet-anslutning kan du dessutom använda 3Växel var som helst i världen. Den är alltså flexibel, djupdyk i en 3Växel pdf.
Vilka fördelar finns det med att använda en mobil växel?
- Jobba proffsigare och smartare, få full koll
- Inga missade samtal - inga missade affärer
- Tryggt och personligt - du får tillgång till en lysande kundservice
- Ge bättre service till kunder och kontakter
Du kan använda växelfunktionerna i din mobil, var du än befinner dig. T ex se i 3Växel-appen om kollegorna är tillgängliga för samtal, vara med och svara på samtal till företagets nummer eller välja vilket nummer som ska visas när du ringer samtal. Det är också snabbt och enkelt att göra ändringar i växeln, t ex att lägga till en ny svarsgrupp för en ny butik eller att lägga till flera medarbetare i växeln.
Hur väljer jag en växellösning?
Börja med att välja grundpaket i 3Växel. Vi erbjuder två olika växelpaket och två olika användartyper. Du kan blanda fritt mellan växelpaket och användartyper. För de som behöver ytterligare funktioner finns även extra tillval tillgängliga.
- Välj växelpaket Start eller Max
- Välj användartyp (Start eller Max) för varje medarbetare
- Välj extra tillval vid behov
OBS! Klicka på länkarna för att läsa mer om våra olika tjänster.
Var hittar jag 3Växel support?
Vilka typer av företag kan dra nytta av en mobil växel?
I dagsläget använder ca 10 000 företag vår växel. Det minsta företaget har 1 anställd och det största 5000 medarbetare.
Alla typer av företag i alla branscher och oavsett storlek har nytta av en växel. Den hjälper till att får ordning på er telefoni så att ni svarar på fler samtal och att kunderna snabbare får kontakt. Det i sin tur leder till fler affärer och nöjdare kunder. Kontakta oss så hjälper till att sätta ihop en lösning som passar just din verksamhet.
Hur installerar man en mobil växel och vad krävs det för att komma igång?
Det är enkelt att komma igång med vår växel. Man behöver inte installera någon speciell utrustning på företaget. Det räcker med att du har mobiltelefoner med 3Abonnemang och 3Växel-tjänsten. Sen bestämmer du tillsammans med vår säljare och leveransavdelning hur växeln ska fungera för just er. T ex vill kanske några lägga till Softphone så att de även kan ringa och ta emot samtal i datorn via Internet-uppkoppling. Därefter sätter vi ihop din växel ”i molnet” och eventuellt flyttar med dina telefonnummer från din gamla operatör. Så enkelt är det att komma igång!
Hur många användare kan använda den mobila växeln samtidigt?
3Växel fungerar från en användare upp till flera tusen. Vår största kund har runt 5000 användare som använder växeln samtidigt. Men 3Växel har utrymme för många fler!
Vad innebär ett fast nummer med 3Växel?
Ett lokalt fastnummer med personligt välkomstmeddelande, automatiska öppettider och kostnadsfria samtal inom växeln ingår.
Vad är en svarsgrupp?
I 3Växel ingår en svarsgrupp som gör att ni kan hjälpas åt att svara och få fler affärer och nöjdare kunder.
Hur kan jag använda mobilappen?
Alla på företaget kan arbeta helt mobilt i 3Växel-appen. Kommunicera med kollegor, håll koll på missade samtal och boka telefonkonferenser.
Vilka extra tillval finns till 3Växel?
Med våra smarta 3Växel-tillval kan du anpassa växeln till just din verksamhets behov. Välj till så många tillval du behöver.
Mot vilka CRM kan 3Växel CRM Connect integreras?
Följande externa system kan integreras med 3Växel CRM Connect så att ni automatiskt kan få upp rätt kundinformation vid inkommande samtal. För vissa system krävs det att ni köper en speciell licens från leverantören av det externa systemet.
Supportsystem: Zendesk Support, TopDesk och FreshDesk
CRM / Kundregister: Lime REST, Lime GO, Easy CRM, Upsales, Hubspot, Pipedrive, Zoho, FreshService, FreshSales, SuperOffice, AFAS, Efficy CRM, Odoo
Övriga: Salesforce, Vitec
Kan man använda befintliga telefonnummer med den mobila växeln?
Ja, om du har telefonnummer som du använder idag så kan du flytta med dom till den mobila växeln hos på Tre. Om du t ex har nummer hos en annan operatör så kan du flytta med dom till 3Växel.
Hur fungerar vidarekoppling av samtal med den mobila växeln?
Man kan dels koppla vidare ett pågående samtal som du svarat på till en kollega, t ex om kollegan har bättre koll på kunden som ringer. Sen kan man också lägga in att alla samtal som kommer in till ditt nummer, vidarekopplas till ett annat nummer utan att du behöver svara. Slutligen kan man lägga in att alla inkommande samtal kopplas vidare till din telefonsvarare eller ett annat nummer när du sitter i ett viktigt möte.
Vilka funktioner ingår i den mobila växeln?
I 3Växel grundpaket ingår bl a:
- Fastnummer till företaget
- Välkomstmeddelande
- Info om öppettider
- En svarsgrupp där alla kan hjälpas åt och svara
- 3Växel-appen till alla i växeln.
Växel-appen innehåller en massa smarta funktioner som t ex att koppla över samtal, vidarekoppla och ändra nummervisning. Dessutom får ni en webbsida där ni kan göra inställningar i växeln, t ex ändra öppettider och spela in egna meddelanden. Utöver det kan ni beställa till knappval, statistikrapporter, softphone, fler svarsgrupper, m m för att anpassa lösningen till just er verksamhet.
Kan man integrera den mobila växeln med andra system, till exempel CRM eller chattverktyg?
Ja, man kan integrera 3Växel med t ex ett kundregister, så kallad CRM för att kunna ringa upp med Click2call. Då ringer man upp från kundregistret via 3Växel Softphone och får då automatiskt upp rätt kundinformation på en webbsida baserat på telefonnumret i ett inkommande samtal. Integrationen kan kräva en mindre anpassning av kundregistret.
Vilken typ av support erbjuds för den mobila växeln och hur får man hjälp om det uppstår problem?
När du har beställt 3Växel ser våra leveransansvariga till så att eventuella nummerflyttar fungerar som de ska. Samtidigt ställer vi in växeln och lägger till de funktioner som du behöver i din verksamhet. Om du behöver hjälp med funktionerna i växeln så har vi guider och videoklipp på tre.se. Dessutom erbjuder vi kostnadsfria webinars där vi går igenom hur växeln fungerar. Sen kan ni så klart ringa våra växelspecialister på kundservice för att få hjälp.
Tips!
Läs gärna vad Fryshuset tycker om vår kundservice.
Vi hjälper dig med din växel
Har du redan en växel? Ta hjälp av våra guider, kom på ett kostnadsfritt webinar eller djupdyk i vår Support.
Villkor
Ord. pris 59 kr/mån per användare. Uppsägningstid 30 dagar. Abonnemangsavgift (från 249 kr/ mån) samt aktiveringsavgift 250 kr för nya abonnemang tillkommer (fri aktivering på tre.se).