3Växel support
Få svar direkt
Hur kommer jag igång med min nya växel?
Varmt välkomna till 3Växel! Vi är glada att ni har valt oss och här kommer några användbara tips och viktig information:
-
I mejlet från vår leveransavdelning ser du datumet då din växel är klar att användas (driftdatum). Vid det här datumet är också eventuell nummerflytt genomförd.
-
Er växel levereras med inställningar som gör att ni kan börja använda växeln direkt fr o m driftdatum.
-
De som ska svara på samtal till svarsgrupper behöver logga in på de nummer där de ska svara. Antingen kan er telefoniansvariga logga in medlemmar på 3Växel Admin eller så kan medlemmarna själva logga in från mobilappen eller Softphone.
-
På 3Växel Admin kan växelansvariga enkelt göra inställningar för växeln själva, som att ändra öppettider för växelnummer, spela in meddelanden, hantera medlemmar i svarsgrupper och uppdatera kollegors inställningar.
-
Tipsa gärna alla kollegor om att ladda ner 3Växel-appen i mobilen. I appen kan de enkelt logga in i svarsgrupper, söka kollegor, koppla samtal, ändra nummervisning och vidarekoppla nummer.
-
3Växel Softphone hittar du här (ingår i 3Växel Användare Max / extra tillval i andra paketeringar)
-
Boka gärna ett av våra kostnadsfria webbinarier för att lära er det viktigaste i 3Växel.
-
Behöver ni hjälp med att använda funktionerna? Se våra användarguider för stöd.
Vilka systemkrav gäller för 3Växel?
Hur kommer jag igång med 3Växel CRM Connect?
Först måste företagets 3Växel-administratör göra följande:
- Kontrollera att CRM Connect har en färdig integration mot det CRM-system som ni använder
- Beställa tjänsten för önskat antal kollegor från Tre
- Konfigurera integrationen mellan 3Växel och företagets CRM
- Aktivera tjänsten på kollegorna
Därefter ska de kollegor som ska använda CRM Connect göra följande:
- Installera 3Växel CRM Connect-tillägget i Chrome
- Logga in i CRM Connect-tillägget och företagets CRM
När det är klart kommer kontaktinfo att visas i Chrome automatiskt för den kontakt som har telefonnumret vid ett inkommande samtal. Snabbare och effektivare!
Mot vilka CRM kan 3Växel CRM Connect integreras?
Följande externa system kan integreras med 3Växel CRM Connect så att ni automatiskt kan få upp rätt kundinformation vid inkommande samtal. För vissa system krävs det att ni köper en speciell licens från leverantören av det externa systemet.
Supportsystem: Zendesk Support, TopDesk och FreshDesk
CRM / Kundregister: Lime REST, Lime GO, Easy CRM, Upsales, Hubspot, Pipedrive, Zoho, FreshService, FreshSales, SuperOffice, AFAS, Efficy CRM, Odoo
Övriga: Salesforce, Vitec
Var hittar jag MSI-filer för Softphone 1.0?
MSI-filer laddas ner av ditt företags it-avdelning för att installera programvaror på nätverket för användare som saknar behörighet att göra det själva.
Kom igång med din växel
Här har vi samlat guider och nyheter kring våra växeltjänster.
Hämta app
I 3Växel-appen kan du använda alla dina funktioner i 3Växel, t.ex. att söka kollegor, vidarekoppla ditt nummer eller logga in i svarsgrupp. Hämta i Google Play
Kom igång med Teams i 3Växel
Hantera 3Växel och din telefoni i Teams-appen - ingår för alla med 3Växel!
Ändra öppettider i nya 3Växel Admin 2.0
Ändra öppettid för växelnumret i Admin 2.0, t ex vid en långhelg, om ni stänger tidigare någon dag.
Ändra öppettider i 3Växel Admin 1.0
Ändra öppettid för växelnumret i Admin 1.0, t ex vid en långhelg, om ni stänger tidigare någon dag.