Gå till innehållet

Support för företag

Här får du svar på tekniska frågor, nummerflytt, fakturor, abonnemang och mycket mer.

Få svar direkt

Vi har skapat en guide som gör det enklare att förstå din faktura. Du hittar din faktura här

Självklart kan du få din faktura via mejl. Beställ din PDF-faktura via Trelin i chatten. Enkelt och smidigt! Vill du ha en fakturakopia i PDF-format hittar du den på Mitt3.

Du kan enkelt och kostnadsfritt överlåta på Mitt3, både du och den nya ägaren signerar med BankID. Läs mer om överlåtelser

  • Firmatecknare har rättighet att administrera företagets abonnemang och tjänster
  • En firmatecknare kan utse en administratör med hjälp av en digital fullmakt här.

Numret flyttas ca 5-6 arbetsdagar efter att du har satt i ditt nya SIM-kort.

Vanliga anledningar till att ett nummer inte kan flyttas:

  • Abonnemanget som numret tillhör har bindningstid kvar
  • Numret står på en annan person eller ett annat företag
  • En numerflytt har beställts från ett privatabonnemang hos Tre

Kontakta din gamla operatör för att se om numret kan flyttas. Kontakta sen oss så hjälper vi dig vidare!

Du hittar både PIN och PUK-kod på baksidan av plastkortet som ditt SIM-kort satt i när du fick det. Du kan även se din PUK-kod på Mitt3.

Gör så här:

  1. Logga in på Mitt3
  2. Klicka på fliken ""Abonnemang"" och välj ditt abonnemang
  3. Högst upp hittar du din PUK-kod

Tips! Har du glömt PIN-koden kan du slå in fel PIN-kod tre gånger, sedan får du ange PUK-koden och därefter får du välja en ny fyrsiffrig PIN-kod. Tre har inte möjlighet att se din PIN-kod.

Du ansöker om e-faktura via din internetbank.

  1. Logga in på din internetbank
  2. Gå in på sidan där du betalar dina fakturor
  3. Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre
  4. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3

Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.

Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.

Om du har uppdelad fakturering fördelad på olika kostnadsställen/kundkonton så kommer ändringen till e-faktura att appliceras på samtliga av dessa. Det går alltså inte att blanda e-faktura med andra faktureringsmetoder. Gäller ej enskilda firmor.

Om din mobil gått sönder så kan vi hjälpa dig, skicka in den för lagning till vår servicepartner. Om du har en router som gått sönder behöver du kontakta Kundservice för att få hjälp att skicka in den till vår servicepartner.

Har du 3Försäkring Express via SquareTrade gör du så här:

  1. Anmäl olyckan på SquareTrades hemsida
  2. Följ instruktionerna och välj åtgärd som passar dig bäst

Har du 3Trygg eller 3Försäkring via AmTrust gör du så här:

  1. Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
  2. Följs instruktionerna

Har du ingen försäkring?

Lämna in din produkt för reparation direkt i din närmsta 3Butik. Om du inte har nära till en 3Butik kan du kontakta vår kundservice och få ett emballage hemskickat så att du kan skicka din produkt direkt till vår servicepartner.

Att reparera en mobil kan ta upp till 14 dagar.

Här hittar du din närmsta 3Butik

Vi lagar din iPhone på plats i utvalda butiker.

Vår auktoriserade Apple-verkstad finns i utvalda butiker för att laga din iPhone. Utöver skärm- och batteribyten kan våra tekniker hjälpa dig med andra enklare reparationer så som hemknapp, kamera, högtalare, etc. Passar dig som saknar försäkring, garanti eller vill laga mobilen snabbt.

Laga din iPhone i någon av dessa butiker:

Stockholm – Kungsgatan 37 (Obs! för närvarande ej tillgängligt) Täby – Täby Torg 4 Göteborg – Kungsgatan 20

Tekniker finns på plats vardagar: 10.00 – 19.00

Barn ligger upp och ner i soffan medan han leker med mobilen.

Hjälp dygnet runt

Vår digitala kollega Trelin kan hjälpa dig med massa olika saker och det bästa av allt - dygnet runt!

  • Din faktura
  • Ditt abonnemang
  • Din PUK-kod och mycket mer

Djupdyk i ett ämne

Faktura och betalning

När, var och hur du betalar

Teknisk support

Felsökning, reparation och en hjälpande hand

3Växel

Guider, utbildning och support

Abonnemang och tjänster

Allt från bindningstid till avslut

Handla, leverans och retur

Priser, erbjudanden och hjälp när det blir fel

Garanti och försäkring

Trasig produkt, garanti och försäkring

Behöver du hjälp?

mobilguider

Guider och inställningar

  • Aktivera dataroaming
  • Fabriksåterställning
  • Hjälp för att komma igång
Till guiderna
Kvinna med brunt hår sitter i utomhus i träningskläder på sin rosa yogamatta och stretchar. I bakgrunden syns gröna växter och en katt.

Lös det snabbt på Mitt3

  • Se hur mycket surf du har kvar
  • Se din bindningstid
  • Skaffa autogiro

Genvägar

Driftinformation

Pågående driftstörningar och planerade arbeten

Köpinformation

Här hittar du våra villkor och blanketter samlat

Priser och villkor

Här hittar du våra prislistor och allmäna villkor

Blanketter

Allt från fullmakt- till nummerflyttsblanketter