Support för företag
Här får du svar på tekniska frågor, nummerflytt, fakturor, abonnemang och mycket mer.
Få svar direkt
Hjälp! Jag förstår inte min faktura
Vi har skapat en guide som gör det enklare att förstå din faktura. Du hittar din faktura här
Kan jag få min faktura via mejl?
Självklart kan du få din faktura via mejl. Beställ din PDF-faktura via Trelin i chatten. Enkelt och smidigt! Vill du ha en fakturakopia i PDF-format hittar du den på Mitt3.
Överlåta ett abonnemang, hur gör jag?
Du kan enkelt och kostnadsfritt överlåta på Mitt3, både du och den nya ägaren signerar med BankID. Läs mer om överlåtelser
Skillnad på firmatecknare och administratör?
- Firmatecknare har rättighet att administrera företagets abonnemang och tjänster
- En firmatecknare kan utse en administratör med hjälp av en digital fullmakt här.
Hur lång tid tar en nummerflytt?
Numret flyttas ca 5-6 arbetsdagar efter att du har satt i ditt nya SIM-kort.
Vanliga anledningar till att ett nummer inte kan flyttas:
- Abonnemanget som numret tillhör har bindningstid kvar
- Numret står på en annan person eller ett annat företag
- En numerflytt har beställts från ett privatabonnemang hos Tre
Kontakta din gamla operatör för att se om numret kan flyttas. Kontakta sen oss så hjälper vi dig vidare!
PUK-kod, var kan jag hitta den?
Du hittar både PIN och PUK-kod på baksidan av plastkortet som ditt SIM-kort satt i när du fick det. Du kan även se din PUK-kod på Mitt3.
Gör så här:
- Logga in på Mitt3
- Klicka på fliken ""Abonnemang"" och välj ditt abonnemang
- Högst upp hittar du din PUK-kod
Tips! Har du glömt PIN-koden kan du slå in fel PIN-kod tre gånger, sedan får du ange PUK-koden och därefter får du välja en ny fyrsiffrig PIN-kod. Tre har inte möjlighet att se din PIN-kod.
Hur kommer jag igång med 3Växel 2.0 (med nya Admin och Softphone)?
Se aktuella kom igång-guider:
E-faktura, hur ansöker jag?
Du ansöker om e-faktura via din internetbank.
- Logga in på din internetbank
- Gå in på sidan där du betalar dina fakturor
- Sök på "Hi3G Access AB" för att hitta Tre
- Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller på Mitt3
Tänk på att första E-fakturan dyker upp tidigast månaden efter att det blev aktiverat.
Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd.
Om du har uppdelad fakturering fördelad på olika kostnadsställen/kundkonton så kommer ändringen till e-faktura att appliceras på samtliga av dessa. Det går alltså inte att blanda e-faktura med andra faktureringsmetoder. Gäller ej enskilda firmor.
Min produkt är trasig, hur gör jag?
Om din mobil gått sönder så kan vi hjälpa dig, skicka in den för lagning till vår servicepartner. Om du har en router som gått sönder behöver du kontakta Kundservice för att få hjälp att skicka in den till vår servicepartner.
Har du 3Försäkring Express via SquareTrade gör du så här:
- Anmäl olyckan på SquareTrades hemsida
- Följ instruktionerna och välj åtgärd som passar dig bäst
Har du 3Trygg eller 3Försäkring via AmTrust gör du så här:
- Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
- Följs instruktionerna
Har du ingen försäkring?
Lämna in din produkt för reparation direkt i din närmsta 3Butik. Om du inte har nära till en 3Butik kan du kontakta vår kundservice och få ett emballage hemskickat så att du kan skicka din produkt direkt till vår servicepartner.
Att reparera en mobil kan ta upp till 14 dagar.
Här hittar du din närmsta 3Butik
Vi lagar din iPhone på plats i utvalda butiker.
Vår auktoriserade Apple-verkstad finns i utvalda butiker för att laga din iPhone. Utöver skärm- och batteribyten kan våra tekniker hjälpa dig med andra enklare reparationer så som hemknapp, kamera, högtalare, etc. Passar dig som saknar försäkring, garanti eller vill laga mobilen snabbt.
Laga din iPhone i någon av dessa butiker:
Stockholm – Kungsgatan 37 (Obs! för närvarande ej tillgängligt) Täby – Täby Torg 4 Göteborg – Kungsgatan 20
Tekniker finns på plats vardagar: 10.00 – 19.00