Teknisk support - Företag
Få svar direkt
Jag har en ny mobil, hur kommer jag igång?
I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna
Vidarekoppla samtal, hur gör jag?
Du kan enkelt vidarekoppla samtal direkt från din mobil. I vårt 3Community hittar du en guide för hur du vidarekopplar samtal
Om du använder 3Växel-appen följer du guiden här för att vidarekoppla samtal.
Om du använder 3-växel för webb följer du guiden här för att vidarekoppla samtal.
Min mobil är låst till Tre, hur låser jag upp den?
För att låsa upp behvöver du en operatörskod, kontakta oss så hjälper vi dig med det Ha produktens IMEI-nummer redo inför samtalet så går det snabbare, det hittar du på produktens förpackning eller genom att ringa *#06#.
Produkter köpta innan 1 maj 2014 och produkter köpta av företag kostar 350 kr ink. moms att låsa upp.
Hur lyssnar jag av telefonsvararen 3Svar?
För att lyssna av meddelanden eller göra inställningar ringer du 333 från din mobil.
3Svar i utlandet.
Vill du lyssna av ditt 3Svar när du befinner dig utomlands ringer du +46 735 333 333. Att ringa 3Svar från utlandet kostar som ett vanligt utlandssamtal till Sverige.
Hur beställer jag ett nytt SIM-kort?
Är du firmatecknare eller administratör? Då kan du beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:
- Logga in på Mitt3
- Välj "Abonnemang"
- Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
- Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"
Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.
Har fått ett nytt SIM-kort, hur aktiverar jag det?
Gör så är för att aktivera ditt nya SIM-kort via Mitt3.
- Logga in på Mitt3
- Välj Abonnemang
- Scrolla ner på sidan till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
- Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer.
SIM-kortsnumret är 19-siffrigt och du hittar det på baksidan av SIM-kortet eller på följebrevet.
Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du få hjälp med aktivering via kundservice eller i någon av våra butiker. Att aktivera ett nytt SIM-kort för ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.
Jag har beställt bredband hos Tre, hur kommer jag igång?
Här hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya router. Till bredbandsguiderna
Hur är täckningen i Tres nät?
Se hur täckningen är på din adress via vår täckningskarta. Observera att täckningskartan endast är till för vägledning och inte garanterar täckning på enskilda platser. Till Täckningskartan
Hur kopplar jag ihop min Apple watch med min mobil?
Så här ansluter din Apple Watch till din iPhone: Till instruktionen på Apples hemsida
Så här aktiverar eSIM till din Apple Watch: Till guiden för att aktivera eSIM
Min produkt är trasig, hur gör jag?
Om din mobil gått sönder så kan vi hjälpa dig, skicka in den för lagning till vår servicepartner. Om du har en router som gått sönder behöver du skicka in den till vår Kundservice så får du en lånerouter under tiden.
Har du 3Försäkring Express via SquareTrade gör du så här:
- Anmäl olyckan på SquareTrades hemsida
- Följ instruktionerna och välj åtgärd som passar dig bäst
Har du 3Trygg eller 3Försäkring via AmTrust gör du så här:
- Anmäl olyckan på AmTrust hemsida
- Följs instruktionerna
Har du ingen försäkring?
Lämna in din produkt för reparation direkt i din närmsta 3Butik. Om du inte har nära till en 3Butik kan du kontakta vår kundservice och få ett emballage hemskickat så att du kan skicka din produkt direkt till vår servicepartner.
Att reparera en mobil kan ta upp till 14 dagar.
Vi lagar din iPhone på plats i utvalda butiker.
Vår auktoriserade Apple-verkstad finns i utvalda butiker för att laga din iPhone. Utöver skärm- och batteribyten kan våra tekniker hjälpa dig med andra enklare reparationer så som hemknapp, kamera, högtalare, etc. Passar dig som saknar försäkring, garanti eller vill laga mobilen snabbt.