Teknisk support
Få svar direkt
Jag har en ny mobil, hur kommer jag igång?
I våra mobilguider hittar du instruktioner för hur du kommer igång och gör dig bekant med din nya mobil. Till mobilguiderna
Vidarekoppla samtal, hur gör jag?
Du kan enkelt vidarekoppla samtal direkt från din mobil. I vårt 3Community hittar du en guide för hur du vidarekopplar samtal
Om du använder 3Växel-appen följer du guiden här för att vidarekoppla samtal.
Om du använder 3-växel för webb följer du guiden här för att vidarekoppla samtal.
Min mobil är låst till Tre, hur låser jag upp den?
För att låsa upp behvöver du en operatörskod, kontakta oss så hjälper vi dig med det Ha produktens IMEI-nummer redo inför samtalet så går det snabbare, det hittar du på produktens förpackning eller genom att ringa *#06#.
Produkter köpta innan 1 maj 2014 och produkter köpta av företag kostar 350 kr ink. moms att låsa upp.
Hur lyssnar jag av telefonsvararen 3Svar?
För att lyssna av meddelanden eller göra inställningar ringer du 333 från din mobil.
3Svar i utlandet.
Vill du lyssna av ditt 3Svar när du befinner dig utomlands ringer du +46 735 333 333. Att ringa 3Svar från utlandet kostar som ett vanligt utlandssamtal till Sverige.
Hur beställer jag ett nytt SIM-kort?
Är du firmatecknare eller administratör? Då kan du beställa ett nytt SIM-kort direkt via Mitt3:
- Logga in på Mitt3
- Välj "Abonnemang"
- Scrolla ner till "Beställ/Aktivera SIM-kort"
- Klicka på "Beställ nytt SIM-kort"
Om du inte har tillgång till Mitt3 kan du beställa ett nytt SIM-kort via kundservice eller i någon av våra 3Butiker. Att beställa ett nytt SIM-kort till ett befintligt abonnemang är kostnadsfritt.