En fungerande växel är avgörande för oss
Creative Headz är en hårsalongskedja med tio salonger, känd för sin höga kvalitet och personliga kundservice. Under ledning av vd Joceline Akgün har de etablerat sig som en ledande aktör inom klippning och hårvård.
Publicerad 2021-05-17 (Uppdaterad 2024-06-26)
För att säkerställa en smidig kundupplevelse valde Creative Headz att implementera 3Växel, en flexibel och effektiv företagsväxel.
En fungerande växel är avgörande
– En fungerande växel ihop med digitala bokningar är avgörande för vår utveckling och – inte minst – för vår fortsatta expansion, säger Joceline Akgün.
Med vår växel-lösning har vi infört ett huvudnummer där kunderna med knappval kan välja vilken salong de vill nå. Detta har verkligen förenklat för kunderna. Alla samtal går först till vårt kontor, där vi hjälper till med bokningar och frågor. Kan vi inte lösa ärendet direkt, kopplas samtalet vidare till rätt salong. På helger och kvällar går samtalen direkt till salongen.
3Växel har förbättrat vår verksamhet och vår kundupplevelse. Våra salonger kan fokusera på gästen i frisörstolen medan vår telefonist tar hand om de som ringer in.
En företagsväxel med flexibilitet
Örjan Sandahl, produktägare för 3Växel, menar att företagsväxeln är ett flexibelt och smidigt sätt att aldrig missa en potentiell kund:
– Det är ett jättebra verktyg för företag som vill utveckla hur de arbetar eller skala upp verksamheten. Växeln är som en verktygslåda med olika funktioner, säger han.
– 3Växel är anpassningsbar beroende på vilken kommunikationslösning som behövs. Vi försöker hela tiden förstå hur våra kunder arbetar och deras behov, fortsätter Örjan.
Personligare kundservice med Softphone
Joceline berättar vidare om hur de använder Softphone på datorn. Med Softphone som en tilläggstjänst kan du ta emot samtal via datorn. Det gör det lättare att arbeta i interna system medan du hanterar samtal. Du kan också enkelt koppla vidare samtal till kollegor eller olika svarsgrupper i växeln. När en kund ringer visas vilken salong och adress kunden valt, till exempel "Odengatan 75", tillsammans med kundens nummer. Detta gör att vi kan ge en mer personlig och effektiv kundservice.
Minskad belastning och förbättrad effektivitet
Salongerna har märkt en betydligt mindre belastning sedan vi började med 3Växel. Frisörerna kan fokusera på att klippa medan telefonisterna svarar. Om det är kö i växeln har vi en återuppringningsfunktion som förbättrar kundupplevelsen.
Veckovis och månadsvis statistik för bättre planering
Vi får veckovis statistik som visar hur många samtal som har besvarats och inte besvarats, hur lång tid det tar innan kunden når rätt person och hur lång tid samtalen varar. Den här informationen hjälper oss att planera bemanningen effektivt.
Sammanfattningsvis har växeln minskat belastningen på våra salonger och gjort våra kunder nöjdare. Genom att använda denna teknik kan vi säkerställa att varje kund får den uppmärksamhet och service de förtjänar, samtidigt som vi optimerar vår arbetsfördelning.
Relaterat innehåll
4 min lästid
Så kan IoT effektivisera din verksamhet
Internet of Things möjliggör uppkopplingen av en mängd olika prylar och enheter som exempelvis sensorer och mätsystem. I kombination med LTE-M står vi inför en revolution som inte bara kommer att effektivisera verksamheter utan också hjälpa oss att nå klimatmål.