Faktura och betalning
Få svar direkt
Hjälp! Jag förstår inte min faktura
Vi har skapat en guide som gör det enklare att förstå din faktura. Du hittar din faktura här
Varför är min faktura högre än väntat?
Om du upplever att den första fakturan är högre än förväntat kan bero på flera orsaker. Börja med att logga in på Mitt3 för att titta på specifikationen på fakturan.
Vanliga orsaker:
- Byte av abonnemang mitt i månaden
- Köp av förmedlade betaltjänster (t.ex. röstat på Melodifestivalen)
- Använt mobilen utomlands
- Köp av extra surf
- Påminnelseavgift på grund av en försenad betalning förgående månad (60 kr)
Tex betaltjänster hittar man längst ned på samtalspecifikationen
Tycker du inte att något av detta förklarar varför din faktura blev högre än väntat? Kontakta oss så hjälper vi dig!
Kan jag få fakturan via mejl?
Självklart kan du få din faktura via mejl. Skriv i vår chatt så hjälper Trelin dig. Om du vill få fram en fakturakopia i PDF-format så finns det på Mitt3.
Momshantering, hur funkar det?
Du får det totala beloppet för momsen av din mobil på din första faktura från oss. Det innebär att ni kan deklarera hela momsen direkt efter första fakturan och få tillbaka hela momsen från Skatteverket:
Månadskostnaden för mobilen på fakturan kommer vara densamma som tidigare eftersom vi debiterar både mobiltelefon och momsbelopp periodvis över bindningstiden.
Via Mitt3 kan du se dina fakturor så långt som 24 månader tillbaka. Behöver du tillgång till dina momsredovisningar kan du alltså hitta dem där.
Kolla in vår guide för att tyda vår faktura
Hur anmäler jag autogiro?
Ansök om autogiro via internetbanken
Detta gäller för enskild firma (och privatpersoner).
- Logga in på din internetbank
- Sök på Hi3G för att hitta Tre
- Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3
Ansök om autogiro via Mitt3
Detta gäller för enskild firma (och privatpersoner).
- Logga in på Mitt3
- Välj Inställningar
- Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
- Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod sms-notifiering (Har du Swedbank är det viktigt att du endast anger de 4 första siffrorna i clearingnumret, och struntar i den femte)
- Slutför autogiroanmälan med BankID
- Du får ett sms när ansökan har godkänts. Får du inget sms kan du se hur det går med din ansökan på Mitt3.
Bra att veta!
Bankkontot och abonnemanget behöver vara registrerat på samma person- eller organisationsnummer för att ansökan ska bli godkänd. Om din ansökan inte går igenom rekommenderar vi att du provar att ansöka via internetbanken.
Redan utställda fakturor dras inte per autogiro utan behöver betalas manuellt/samma sätt som tidigare – du ser enkelt på fakturans första sida om den dras på autogiro eller inte.
Aktiebolag och övriga företag
Ladda hem, fyll i och skicka in autogiroansökan till oss på nedan adress:
Tre
Hi3G Access AB
Box 7012
121 07 Stockholm
Avisering
Aktiebolag, handelsbolag och övriga bolagsformer som ansöker om autogiro får fortsatt avisering via pappersfakturan från Tre, med en avgift på 49 kr/mån. För att undvika fakturaavgiften, ändra till autogiro med SMS-notifiering. Det gör du enkelt inne i Mitt3.